Fincsa-nindzsa

Úgy nassolnék valamit / Mascarponekrém

2018. szeptember 11. - fincsanindzsa

Tavaly belevágtam egy életmódváltásba, igazán ígéretes eredményekkel, közel 15 kiótól szabadultam meg, rám is fért. Azonban egy baromi nagy gondom volt vele, azon kívül, hogy egészségesen "kellett" ennem és a sport beépült a mindennapjaimba, hogy nem vagyok egy robot és képtelenségnek tartok egy életen keresztül édes íz nélkül élni, illetve néha szemét kaját enni. És ha becsúszik a rossz minőségű kaja...akkor egy falánk számára az maga a katasztrófa. Nagyjából ez így is történt, mikor idén elengedtem magam és visszakúszott a kilók közele fele. 

Aztán elvégeztem egy Táplálkozás tanácsadói képzést a hetekben és ott olyan kiegészítéseket, plusz infókat kaptam, amivel a korábban jól alkalmazott rendszer tökélyre fejleszthető és tényleg egy életen keresztül gond nélkül kivitelezhető. Számomra. Szerintem. Mert persze valaki nem képes lemondani sem a tejről, sem a fehérlisztes dolgokról. Ez mindenkinek az egyéni döntése, milyen áldozatokat ér meg számára az egészsége és jólléte.

A képzésen a hölgy a ketogén diéta híve, de nem is ez a lényeg, mert én nem akarok ketózni. Ellenben vannak benne igazán jó alapötletek. Aki nem ismerné, annyi röviden a lényeg, hogy a magas zsírbevitelt alacsony szénhidrátbevitellel kombinálják, kiszórva az összes cukrot, glutént, tejterméket. Eredetileg terápiás jelleggel, "kúraszerűen" javasolt. Kifejezetten epilepsziásoknak javasolják, ha még nem tudtátok volna, az étkezésünk nagy hatással van arra, hogy a betegségek kockázatát növeljük. Például a túlzásba vitt cukorbetegséggel nemcsak cukorbetegek, inzulin-rezisztensek lehetünk, hanem a rákos sejtek burjánzását is szuperül elősegíthetjük. Szóval ez igazán elgondoldtató ám. De én most nem népnevelni és észt osztani jöttem, hanem egy finomsággal készültem.

 

img_6244.JPG

Hozzávalók:

100g mascarpone
2 tojás
fahéj
eritrit

Sokat filóztam, vajon kipróbáljam-e, de végül nyert a próbáld ki verzió. 

Alapvetően a mascarponehez csak fahéjat kellett volna keverni, de én szerettem volna meglágyítani a krémet. Tulajdonképp, ha nagyon akarjátok, olyan szuflésan is elő lehet készíteni - külön a sárgáját és a fehérjét is felverni - de én csak simán felvertem a tojást, egyben. Egy kevés eritrittel - mindenkinek az ízlelőbimbóira bízom az édesítés mértékét. Majd ha a tojás szép habossá verődött, kanalazzuk hozzá a mascarpone-t és alaosan szórjuk meg fahéjjal is. 

Ebből egy jó nagy adag készül, persze a torkosabbak simán megennék egy ültő helyükben, de nem igazán javasolnám. Én egyszerre két-három evőkanálnyi mennyiséget szoktam megenni. Ez pont elegendő ahhoz, hogy kielégítse az édes íz utáni sóvárgásom, a zsír peig kisimítsa az idegeim. 2:1. Ha többet szeretnétek ebből enni, mondjuk az egész adagot, akkor ezt lécci szorozzátok fel 8-cal. Remélem kellően elrettentő lesz ahhoz, hogy beérjétek a csemegézéssel. 

img_6243.JPG

img_6338.jpg

 

Ennyit a ketogén diétáról, képekben, röviden:

keto.jpg

Csak a móka kedvéért:zakloholos_keto.jpg

 

keto-diet-food-pyramid-preview.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr7914232729

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása