Fincsa-nindzsa

Hogyan készül a Tahini?

2020. június 03. - fincsanindzsa

Őszintén szólva halvány fogalmam sem volt róla, hogy a humuszkrémhez szükségem lesz a szezámmagból készült "pasztára" is, ami tulajdonképpen a darált szezámmag és olaj egyvelege. Maradjunk annyiban, hogy humuszt eddig csak a Hummusbar-ban fogyasztottam és eszembe se jutott, hogy valaha otthon is el fogom készíteni.

Egyelőre csak tesztverziót készítettem belőle, mert nem tudtam ízleni fog-e és vajon jól sikerül-e. Mert simán el lehet rontani és az első adagot túl is pirítottam. Még szerencse, hogy a kutyám jó ízűen falta be, mindenféle nyomot és bizonyítékot eltakarítva. 

Lássuk, mi fán terem!

 

Hozzávalók (2 adag humuszhoz)

10 dkg szezámmag
3-4 evőkanál olivaolaj
só (igény esetén)

Kalória: 838
Fehérje: 17.7g
Zsír: 79.7g 
Szénhidrát: 11.7g

img_2523.jpg

A szezámmagot egy leheletnyit megpirítjuk  tényleg csak éppen hogy, mert ha megégetjük, akkor keserű lesz az íze és tényleg csak a kutya eszi meg.

Ha megpirítottuk, egy nagy tálcára egyenletesen oszlassuk el, hogy mielőbb kihűljön. Ha kihűlt, óvatosan öntsük bele az aprítógépbe és először 3 evőkanál olajat öntsünk hozzá. Indítsuk el a gépet.

Szép krémes állagú masszát kell kapnunk, ehhez 2-3 perc feltétlenül szükséges. Ha úgy érezzük, még nem érte el azt a halmazállapotot, amit szeretnénk, akkor adjunk hozzá még egy kanálkányi olajat és ha igényli, egy csepp sót is. Nekem igényelte.

A humuszhoz fogom felhasználni valamint salátára öntetként adok neki egy esélyt.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr5215728320

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rudajaskolka 2020.06.08. 21:34:08

Köszi a leírást. Megkérdezhetem, milyen teljesítményű az aprítógéped? Több félével próbálkoztam korábban, és teljes volt a kudarc... nagyon darabos maradt a végeredmény, akár mennyi ideig pörgettem :-(

fincsanindzsa 2020.06.08. 21:42:58

@rudajaskolka: én nem a teljesítménytől féltem, hanem hogy az s-penge el fogja-e vinni azt a pirinyó mennyiségű szezámmagot.
Itt találod a gépet, amit használtam hozzá: steba.hu/kifutott/steba-mx21-botmixer/
700W-os a teljesítménye.
Van egy pici, 130W-os Russel Hobbs-om, azt pont holnap szeretném kipróbálni hogy boldogul vele.

fincsanindzsa 2020.06.08. 21:50:19

@rudajaskolka: nagyon örülök, hogy feldobtad ezt a kérdést, mert most nem hagy nyugodni ez. Ha csak aprítóban gondolkozol, a Sencornak találtam bivalyerős gépét, más márkáké meg se közelíti. A top3ban levő Bosch és Russel Hobbs sem.
Erre gondoltam: www.alza.hu/sencor-scb-6150ss-eue3-d5848227.htm

rudajaskolka 2020.06.09. 11:51:09

Igen, szerintem nálam is a penge a gond.. végpróbálgattam három félét :D (kicsi, nagy, régi) de mindegyik S-pengével működik...

fincsanindzsa 2020.06.09. 11:53:23

@rudajaskolka: én is s-pengéset használtam és tökéletes.
süti beállítások módosítása