Humusz

2020. június 04. - fincsanindzsa

Nehezen tudom magam tartani a tökéletes makrókhoz, mert nem tudok megfelelő mennyiségű fehérjét bevinni szimplán teljes értékű növényi táplálékból. Még! Így esténként recepteket, cikkeket bújok, piackutatok. Hogyan tudom tökéletesíteni a kialakulóban levő rendszert. Nagyon izgalmas! Van, hogy a kalória stimmel, az arányok viszont nem, az edzéshez kérdéses, hogy elég lesz-e a kevesebb fehérje, mint amit megszoktam. 

MIvel a csicseriborsó aránylag magas fehérjetartalommal bír, ezért gondoltam, kipróbálom, milyen, ha nem a Hummus barból rendelem a humuszt. A boltit meglepő módon nem szeretem és alapból kerülöm a feldolgozott, előrecsomagolt élelmiszereket, amennyire csak lehet. Szerintem nagyon-nagyon finom lett és pillanatok alatt elkészül.

Hozzávalók (kb 6 adag)

1 konzerv csicseriborsó  (kb. 240g a töltőtartalma)
a konzerv levének a fele
50g tahini
1/2 vagy 1 citrom leve (attól függően, mennyire szereted a savanykás ízt)
3 nagy gerezd fokhagyma

(igény esetén mehet bele bors, én nem raktam bele)

Kalória: 719
Fehérje: 24.9g
Zsír: 46.3g 
Szénhidrát: 43.8g

1 adagban 120 kalória, 4 g fehérje, 7.7g zsír és 7.3g szénhidrát található.

img_2561.jpg

Mivel megnőtt a csicseriborsó fogyasztásom, ezért nem konzervet szoktam venni, hanem szárazat és áztatás-főzés után használom fel.

Az egyszerűség kedvéért ezt konzervből készítettem el. Tegyük az összes hozzávalót az aprítóba és pépesítsük. Ha túl sűrűnek ítéljük meg, adjuk még hozzá a csicseriborsó-konzerv levéből. Nekem a fél konzerv leve elegendőnek bizonyult és a fél citrom leve is. A fokhagyma még néhány nap után sem lesz vámpírüldözős erősségű.

 img_2527_1.jpg

img_2528_1.jpg

Fogyasztási javaslatok:

1.) Lilahagymát, petrezselymet és paradicsomot aprítsunk fel, egy kevés olivaolajjal locsoljuk meg a humuszt és langyos pitát tunkoljunk bele. (A háttérben levő kis pirosról hamarosan posztolok, az is megér egy misét!)

Nekem ehhez az imádott koriander annyira nem jól illeszthető, de egy próbát megér.

2.) Mivel kenyeret csak a saját kovászosomat eszem, így ha az éppen nincs, akkor puffasztott rizsszeletre kenem és az általam nevelt csírákkal szórom meg. Alacsony a kalóriatartalma és roppant kiadós reggeli / vacsora, ki mire szánja.

img_2587.jpg

3.) A serpenyőbe tegyünk egy csepp olivaolajat és pirítsuk meg a tortillalap mindkét oldalát. Negyedeljük el és kenjünk egy jó vastag csíkot a krémből, szórjuk meg petrezselyemmel vagy a korianderes olajjal: https://fincsa-nindzsa.blog.hu/2020/05/31/egy_ujabb_megoszto_fuszernoveny_a_koriander valamint a maradék csicseriborsó raguval: https://fincsa-nindzsa.blog.hu/2020/06/01/csak_semmi_puffadas

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr4115728326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.