Fincsa-nindzsa

Fokhagymás mártogatós. Nem egy első randis kaja

2020. június 15. - fincsanindzsa

Nem vagyok egy nagy chips rajongó, de azon már elkezdtem gondolkozni, milyen egészséges helyettesítőket dobhatnék be, amire időközönként elcsábulhatok. Korábban répát vágtam csíkokra és azt mártogattuk mindenféle szószba. Nekem alapvetően nem az a lényeg, hogy mit mártogatok, hanem mibe. 

Találtam a piacon egy hölgyet, akinél bébi méretű édesburgonyákat lehet kapni nagyon olcsón. Ezeket maximum kétfelé érdemes vágni, mert pont olyan gusztán aprócskák. Csak megmosod alaposan, felvágod, megsózod és fűszerezed és dobod is be a sütőbe. Olaj nélkül, egy kevés vízzel nyakon öntve. Isteni lett. De magában mégsem lehet édesburit enni, ugye?! Nem akartam a ketchup-pal vacakolni, hiszen már napok óta egy fokhagymamártásról álmodoztam. Sokkal gyengédebb volt meg a helyemben, picit inkább ilyen besamel-mártás szerű, de ehhez még egy kis kísérletezés szükséges.

Helyette egy hardcore, a vártnál meglepően csípősebb szósz készült belőle.

Ezt a mennyiséget kb fél kiló édesburival porszívóztuk fel. 

Hozzávalók

5 gerezd fokhagyma
50g Flora margarin
friss rozmaring
3 púpos evőkanál a "parmezánból" (https://fincsa-nindzsa.blog.hu/2020/06/11/elet_sajt_nelkul_vagy_megsem)
vegán majonéz 

img_2965.jpg

A fokhagymát összeaprítottam, de talán kevésbé lehet intenzív, ha a fokhagymanyomóval összezúzzuk és nincs az a zavaró érzés, hogy ráharapunk az aprócska fokhagymadarabokra. Felolvasztottam 50 g vajat, amit langyosan összekevertem a fokhagymával és felaprítottam egy kisebb rozmaring-ágacskát, amin 8-10 levél volt talán. Hogy krémesebb legyen, úgy gondoltam a "parmezán" mindenképp dobni fog az állagán és ebből ugye nem lehet kis adagot csinálni...szóval jó szolgálatot tett most is.

img_2961.jpg

Végül hozzákevertem annyi majonézt, amivel úgy éreztem megfelelően kiérződik belőle a rozmaring és a fokhagyma íze is. 

Attól nem kell félni, hogy tologatni kell a hűtőben, mert az ízeknek még ideje sem volt összeérni. Addigra pont elfogyott, mire kettőt pislantottunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr5315809144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

meiszner.kati 2020.06.15. 13:30:29

A margarin tudod miből készül? És még ezután is megeszed?

fincsanindzsa 2020.06.15. 13:38:35

@meiszner.kati: Kedves Kati, szerintem nálamnál nagyobb margarin-ellenes személlyel ritkán lehet találkozni. Aztán az Upfield-nél (Rama, Flora márkák gyártója) dolgoztam néhány hónapot, ahol megmutatták nekünk, hogy készül a margarin és teljesen más, mint ami a köztudatba beivódott. Mivel mértékkel fogyasztom (éves szinten egy kis tégely sem fogy el nálam), így nem tartok tőle.

szánmonoxid 2020.06.15. 15:13:31

Ahogy látom, a helyesírásnak meg a magyar nyelvnek sem vagy valami nagy rajongója.
Csak azt nem értem, mi a faszért akarsz akkor írni.

fincsanindzsa 2020.06.15. 15:24:37

@szánmonoxid: Mélyen tisztelt Professzor Úr!
A szívemet mindig megdobogtatja az ilyen alaposan átgondolt, körültekintően megfogalmazott és magas minőségi színvonalat képviselő szellemi termék, de jelen esetben nevezzük ezt "kritikának".
süti beállítások módosítása