Fincsa-nindzsa

Zöldborsószuflé

2016. február 04. - fincsanindzsa

A körettel mindig meg vagyok lőve, de gondoltam, hogy különleges lazacos ételek mellé, akkor miért ne kerülhetne az asztalra egy ismét különleges csemege? Annak ellenére, hogy nagyon hangzatos a neve, kevesebb egyszerűbb étel van, mint a szuflé. Ezért bátor kezdők is nyugodtan nekiveselkedhetnek. 

Referenciaként: A legjobb barátnőmék meglátogattak minket január elején, és a 11 hónapos kisfia is jóízűen pusztította el.

Hozzávalók (6-8 formához)

30dkg zöldborsó (mirelit is jó)
6dkg vaj
2 ek. liszt
2dl tejszín
2 tojás

bors

 

A borsót vajon pároljuk meg, majd adjuk hozzá a lisztet. Én grahamet használtam, az kevésbé hizlal tán, de mindegy is igazából ekkora mennyiségnél. Utána öntsük hozzá a tejszínt, és keverjük össze. Botmixerrel pépesítsük a borsót, majd sóval és borssal ízesítsük kedvünk szerint. A tojást szedjük ketté, a sárgáját keverjük a masszához, míg a fehérjét verjük kemény habbá.

A habot széles, óvatos mozdulatokkal keverjük össze a masszával.

1_92.JPG

A szufléformákat vajazzuk ki és egy kevés zsemlemorzsát is szórjunk bele. Én kicsit elméreteztem a mennyiséget, legközelebb figyelnem kell rá, hogy tényleg csak egy keveset használjak.

Közben a sütőt melegítsük elő 180 fokra, és kivételesen ne állítsuk át légkeveréses fokozatra.

A szufléformákat kb. félig töltsük. Így ebből a mennyiségből 5 szuflé készül. A formákat helyezzük egy tepsibe, amelyet félig engedjünk fel vízzel és úgy tegyük bele az előmelegített sütőbe.

2_69.JPG

25-30 percig süssük, amíg a teteje egy picit megpirul. Ha elkészült és kiszedjük a sütőből, várjunk egy pár percet, hogy ne égesse meg a kezünket, és borítsuk ki, majd fordítsuk meg a felfújtat.

Nem is gondoltam volna, hogy ez ennyire finom lehet. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr974731108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása