Fincsa-nindzsa

A marokkói-mexikói "fúziós" konyha

2020. június 02. - fincsanindzsa

Ma egy vegyes tálat szerettem volna enni, nem a rántott hús, cigánypecsenye, savanyúkápi és vegyesköret kombóval, hanem olyat, amit tapasként tudok elfogyasztani. Legyen benne mártogatós, köret és zöldségfélék. Nyersen és sütve-főzve. Esték telnek el, hogy receptötleteket vadászok, aztán meglátok egyet képet, ihletet merítek belőle, a számban érzem milyen ízt szeretnék kihozni belőle. Ez is ilyen volt és hozott magával még újabb ötleteket is.

Sosem dolgoztam még vöröslencsével, így  ez egy remek alkalomnak bizonyult a barátságunkat megalapozni. Egy paradicsomos-harissás ragut szerettem volna belőle készíteni, aztán eszembe jutott, hogy múltkor hazahoztam az összes Marokkóban vásárolt krémet, tartósított citrommal, paprikával és feltehetőleg harissával, amit a főzéshez vettem még kint. Majd ehhez is keresek egy receptet, mert szívesen pótolnám és olcsóbb, mintha kiutaznék. Bár Marokkó kétségkívül csodás és hívogató célpont. Szóval kicsit felturbóztam és sokkal jobb lett, mint amire számítottam.

Egy dologgal kell még megbirkóznom: megoldást kell találnom, hogy a hüvelyesektől és a lencsétől ne puffadjak.

 

Hozzávalók (4-5 főre)

30dkg vöröslencse (száraz)
2 nagy fej vöröshagyma
2 evőkanál kókuszolaj
1tk. füstölt pirospaprika
1 evőkanál paprikakrém (a receptjét lentebb belinkelem)
1-2 tk. harissa fűszerkeverék
1/2 sűrített paradicsom konzerv
kb 2-3 deci víz
só (ízlés szerint)
(tartósított citromból paszta)

Kalória: 283
Fehérje: 15.34g
Zsír: 6.2g
Szénhidrát: 36.06g

image0.jpeg

A vöröslencsét alaposan mossuk át, öntsük fel vízzel és egy órát hagyjuk, hadd dagadjon.

Közben készítsünk elő minden alapanyagot, a a vöröshagymát kockázzuk minél kisebbre. Készítsünk egy klasszikus pörkölt alapot: a hagymát pirítsuk üvegesre a kókuszzsíron, majd szórjuk rá a paprikát. ( A Fűszerésznél nagyszerű füstölt pirospaprikát lehet kapni, bár nekem még mindig van abból, amit a Caminon vettem a kedvenc zero-waste fűszerboltomban Santiagoban.) Ha sima paprika van, az sem gond. Mielőtt vadul nekiállnék sózni, be szoktam vetni anyukám csodafegyverét, a paprikakrémet. Szokott belőle csinálni csak paprikásat és paprikás-paradicsomosat is. A receptjét itt találjátok: https://fincsa-nindzsa.blog.hu/2013/09/08/pritaminpaprikakrem

Ha ez nem kerül bele, akkor szózzátok meg alaposan!

Ezután adjuk hozzá a paradicsompürét és keverjük át alaposan. Öntsük hozzá a vöröslencsét, adjuk hozzá a víz felét és a harissát. Aki szereti a pikáns ízeket, ne sajnálja, tegyen hozzá még többet. Fedjük le és közepes lángon hagyjuk főni 5-10 percig. Néha keverjünk bele, hogy ne égjen le.Ha nem érezzük elég krémesnek, akkor löttyintsünk még hozzá egy kevés vizet és főzzük puhára a lencsét. 

A legvégén egy teáskanálnyi tartósított citromból, paprikából és chilliből álló műremekkel még nyakon öntöttem és alaposan átforgattam. Ennek tényleg baromi intenzív íze van, így ennek fényében érdemes ezt adagolni.

Fogyasztási javaslat:

1.) Rizzsel, tejföllel és korianderrel, valamint pitával lehet tunkolni, de ha tetszik az én megoldásom, amikor édesburival, avokádókrémmel (a receptet itt megtalálod: https://fincsa-nindzsa.blog.hu/2020/05/29/lesznek_am_alternativak_is_reggelire_avokadokrem), rizzsel, paradicsommal fogyasztottam. Egyszerűen zseniális volt!

2.) Ma nagyon kívántam hozzá a friss zöldséget, így mungóbabcsírával és vörös valamint barna rizsből készült körettel fogyasztottam. Egyszerűen imádtam.

img_2641.jpg

 3.) Vaaagy! Legyen hozzá mindenféle zöldség is, ami éppen az előző napokból maradt meg és a rizst pedig egy lime-os újhagymás öntettel locsoljuk meg.

img_2549.jpg

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr6015727236

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása