Fincsa-nindzsa

Palackba zárt almáspite avagy Fahéjas-citromos almalekvár

2012. július 18. - fincsanindzsa

Az almalekvárral mindenkinek kedvezni akartam, ezért nemcsak mentás-lime-os készült egy ízben, hanem fahéjas is. Gondolkoztam, hogy hagyok egy üveget natúr ízűként is, de végül az ízesített verziók sokkal jobbra sikerültek, és elcsábultam. Ennél talán kicsit nehezebb eltalálni azt a határt, hogy hol jó még a lekvárba felhasznált fahéj. Az íze teljesen hajaz az almás pitére. Nálam nyerő darab ez is.

Hozzávalók

1kiló hámozott savanyú alma (én a Granny Smith-t szeretem)
2 citrom leve
3dl víz
15dkg + 7-10dkg cukor (utóízesítésként) – én barnát használtam
fél zacskó Haas zselésítőszer 4:1
késhegynyi szalicil
1 citrom reszelt héja
őrölt fahéj (ízlés szerint)

Az almát meghámozom, kicsumázom, felszeletelem, vagy ha van lehetőséged, az IKEA-ban szerezz be egy almaszeletelőt. Kb 1 centis kockákra vágom az almát, a citrom levét ráöntöm, hogy ne barnuljon be. Majd felteszem főzni az almát. Hozzákeverem az előre kimért cukrot (édességtől függően én 15dkg-val kezdtem és utána tettem még hozzá, hogy ne legyen túl fanyar). Öntök hozzá 3 dl vizet, majd összeforralom az egészet. Keverem kavarom Básti Julival, az egész folyamaton keresztül.

Egészen odáig főzöm, amíg az alma elveszíti kocka formáját, és szinte teljesen szét nem fő. Egy fél zacskó zselésítőszert teszek bele, de utólagosan úgy gondolom, hogy annak ellenére, hogy 1 egész tasakot ír elő 1.5kg gyümölcshöz, szerintem egy negyed tasak is elegendő az 1kg almához. Kb. 5 percig főztem ezek után, egy késhegynyi szalicilt tettem bele a biztonság kedvéért.

Közben az üvegeket szokás szerint sterilizálom, majd egy tepsit meleg vízzel felöntök, és abba állítom a szárazra törölt üvegeket. Vigyázzunk, egy csepp víz se maradjon az üveg belsejében, mert könnyen romlásnak indulhat a lekvár.

Ha nem elég édes a lekvár, adjunk hozzá cukrot és hagyjuk elolvadni. Ennek kicsit más az ízesítése, hiszen nem növényt főzünk bele, hanem szimplán fűszerezzük. Ezért ezt az alábbiak szerint tettem: a lekvárt belemertem az üvegekbe majd a tetejére teáskanállal adagoltam és elkevertem a fahéjat. Egyszerre mindig picit tettem csak bele, hiszen nem szabad túlzásokba esni vele. Hogy még intenzívebb legyen, reszeltem bele citromhéjat is, majd ahogy a fahéjjal tettem, ezt is elkeverem. Sokkal jobb, mint a sima fahéjas.

A lekvárt hagyjuk teljesen kihűlni, csavarjuk rá a tetőt és hűvös, száraz helyen tároljuk.

7_2.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr524663715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása