Fincsa-nindzsa

Vörösboros marharagu gombával és sült krumplipürével

2014. szeptember 13. - fincsanindzsa

Már két hónapja nem vezettem a blogot, de ennek elég nyomós indoka van. Sajnos egy olyan változás állt be az életemben, ami egy hatalmas törést okozott számomra, így egy jó darabig semmi kedvem nem volt főzni sem. De aztán elköltöztem, és próbáltam lendületre kapni, elfoglalni magam, új célokat kitűzni magam elé és néhány rutinszerű dolgot is beiktattam az életembe, mint a főzés. Ezt persze a blogom fogja meghálálni. Meg kellett szoknom az új konyhát, a tűzhelyet, hiszen már ezer éve nem használtam gáztűzhelyet, de szépen lassan ráérzek az ízére. A legnagyobb szívfájdalmam, hogy kisebb adagokat kell készítenem, ugyanis már csak magam vagyok. Így sajnos nem kerülhet az asztalra 4-5 fogás, mint korábban.

A bevezető fogásnak egy vörösboros-marhapörköltszerű ragut választottam, ami nem okozott csalódást. Remélem a Ti tetszéseteket is el fogja nyerni.

Hozzávalók (2—3 fő részére)

Ragu

35dkg marhacomb
35dkg gomba
1 közepes fej vöröshagyma
2gerezd fokhagyma
olaj
2ek. paradicsompüré
babérlevél
só, bors
víz
2-3dl száraz vörösbor

Krumplipüré

Az alábbi recept alapján, fele mennyiségeket alapul véve:

http://fincsa-nindzsa.blog.hu/2013/10/01/krumplipure_483

 9_6.jpg

Bevallom őszintén, a ragu inkább pörköltre hasonlított, de ez az összértékén nem változtatott semmit.

1_246.jpg

A vöröshagymát vágjuk apró kockákra, és öntsük nyakon olajjal és dinszteljük meg az összezúzott fokhagymával együtt.  A combot kockázzuk kb. 1x1 centi nagyságúra és nagy lángon süssük át a húst. Ezután adjuk hozzá a babérlevelet, a paradicsompürét és a fűszereket.

2_192.jpg

 

3_141.jpg

 

Vegyük vissza a lángot közepesre, kevés vízzel öntsük fel a húst, és fedő alatt pároljuk. Folyamatosan keverjünk bele, nehogy leégjen, és ha szükséges, akkor újabb és újabb adag vizet adjunk hozzá. Mivel a marha elég időigényes, ezért körülbelül 1,5 óra szükséges ahhoz, hogy megpuhuljon.

4_107.jpg

 

Mivel nem vagyok egy nagy boros, ezért a hús puhulásával egyetemben, a víz helyett már csak bort használtam a vége felé és ettől sokkal sűrűbb lett a ragu. Időnként kóstoljuk meg, hiszen lehetséges hogy további ízesítésre lesz szükség.

Ha a hús már majdnem teljesen megpuhult, húzzuk le a gomba „bőrét” szeleteljük fel vékony csíkokra. Én egy külön lábosban egy kevés sóval megpároltam, mert féltem, hogy túl sok vizet fog ereszteni. És ez egy helyes döntésnek bizonyult. Ha a gomba elkészült, akkor keverjük bele a raguba és rottyantsuk össze.

5_57.jpg

 

6_40.jpg

 

A ragu készítésével párhuzamosan pucoljuk meg a krumplit, karikázzuk fel és sós vízben főzzük puhára. Ha teljesen megpuhult a krumpli, akkor öntsük le róla a vizet, krumplinyomóval törjük rusztikusra, adjuk hozzá a vajat, és én tej helyett tejfölt használtam, hogy igazán krémes állagú pürét kapjak végeredményül. Ha nem tűnik elég sósnak, a végén mehet bele egy pici só is és bolondítsuk meg egy hangyányi szerecsendióval is.

Kerítsünk egy jénait, vagy egy tűzálló edényt, az aljára kanalazzuk a ragut, a tetejére pedig a krumplipürét simítsuk el. El ne feledkezzünk arról, hogy az ételbe került babérlevél, ezért előtte ezt szedjük ki belőle.

7_28.jpg

 

8_13.jpg

Tegyük be a sütőbe és nagy lángon kb. 20-30 perc alatt süssük aranybarnára.

Hogy igazán magyaros ízhatás legyen a végén, fogyasszuk káposztasalátával és  a maradék bort is elkortyolgathatjuk mellé.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr896693119

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása