Fincsa-nindzsa

Lasagne

2014. szeptember 21. - fincsanindzsa

Egy fantasztikus könyvet vettem néhány hónappal ezelőtt, és számtalan receptet készítettem már belőle. Ugyan néhány receptben mennyiségileg bele kellett nyúlnom, mert irreális párosítások voltak összességében. Ez a könyv nem más, mint Neil Perry Jót enni, jól lenni című szakácskönyve. Régen csináltam már tésztafélét, de az elmúlt időszakban ellenállhatatlan vágyat éreztem a tészta-péksüti-szendvics triumvirátus iránt, így valahogy csillapítanom kellett az étvágyam.

Hozzávalók (20x30-as jénaihoz)

kb. 250g-os lasagne tészta
25-30dkg mozarella
10-15dkg reszelt parmezán (lehet kevesebb is, de én hedonista vagyok)

Raguhoz:

15dkg marhahús
15dkg sertéshús
1 fej vöröshagyma
6 gerezd fokhagyma
olivaolaj
só, bors
1ek. liszt
csipetnyi kristálycukor
500ml paradicsompüré
1 konzerv hámozott, kockázott paradicsom
bazsalikomlevél

Besamel mártáshoz:

50g sózatlan vaj
2ek liszt
4dl tej
só, bors

Az olivaolajat hevítsük fel, és dinszteljük meg az apróra vágott vöröshagymát és az összezúzott fokhagymát. Dobjuk rá a húst, sózzuk, borsozzuk meg és pirítsuk fehérre, hintsük meg liszttel és forgassuk össze. Öntsük rá a paradicsompürét és a konzerv kockázott paradicsomot, majd forraljuk fel. Ha szükséges még ízesítsük még sóval és borssal. Addig főzzük, amíg besűrűsödik. Mikor majdnem elkészül, tépkedjünk bele egy jó nagy marék bazsalikomlevelet.

1_212.jpg

 

2_163.jpg

Közben készítsük el a besamel mártást: a vajat olvasszuk fel, keverjük hozzá a lisztet, valamint a tejet, sót és borsot, majd folyamatos kevergetés mellett főzzük egészen odáig, amíg be nem sűrűsödik.

A sütőt melegítsük elő 180 fokra.

A jénaiba pedig kezdjük el rétegezni a hozzávalókat: ragu – tészta – ragu – sajt – tészta – besamel - tészta és ezt addig folytassuk, amíg a hozzávalók mennyisége engedi. A tetejét besamel és sajt kombóval zárjuk (a záró akkord ne a mozarella, hanem a parmezán legyen). Várhatóan két réteg besamel kerül bele. Én először kicsit több besamelt használtam, ebből három réget jött ki, de inkább csökkentettem a mennyiséget, mert nem szükséges ennyit beletenni.

3_114.jpg

4_88.jpg

Kb. 20-25 perc alatt süssük ropogósra. A grill-fokozatot is bevethetjük ennek érdekében.

Nagyon finomra sikeredett, de azért ettem már finomabbat is.

5_43.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr95772728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása