Fincsa-nindzsa

Tejszínben utazom

2020. június 12. - fincsanindzsa

Amióta nem eszem húst, még ki sem próbáltam a tejszínes tésztát, pedig napok óta a sós ízre vágytam. Az igazi sósra. Azt hiszem most kezdem érezni, hogy kevesebb sót használok, mint szoktam.

Egy nagyon vicces sztorit osztanék meg veletek, ugyanis az ételek befotózása nem mindig megy zökkenőmentesen, köszönhetően a szárnysegédemnek, aki egy szuperokos golden retriever. Ezt az egytálételt még anyukáméknál fotóztam, ahol a kertben letettem a földre a fotós hátteret, mert ha a bakra tettem volna fel, akkor nem látom hogy és hol csillan meg a kép.  Ez eddig jól is működött. Eddig.

A kutyám persze minden lépésemet végig asszisztálja vagy éppen meredten nézi a kaját, hátha leesik neki valai potya-falat. Térültem-fordultam a saját tengelyem körül, tényleg csak egy másodperc volt az egész, de már hallom, hogy a frissen elrendezett "díszlet"  hangokat ad a hátam mögött. A tészta össze-vissza hullott és kent mindent, a "parmezán" szállt jobbra-balra, de még úgy ki tudtam rántani a fejét a tányérból, hogy azt az adagot utána szépen be tudtam fotózni - legalább fotózni, egy aprócska kármentés után. Közben megérkezett a másik kutyusunk és amíg fotóztam, a lábammal próbáltam őt is távol tartani, ugyanis ő már nem hall. Nem is én lennék.

A tészta előkészületei:

Hozzávalók (2 nagy adag és egy uzsira való csipegetős)

25dkg  durumtészta (száraz) (+5 dekával megvan az a 3 adag is)
30dkg gomba
1 Dr. Oetker Creme vega
1 nagy fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
2 ek. olivaolaj
só, bors

Kalória / adag (2,5 adaggal számoltam): 645
Fehérje: 17.42g
Zsír: 27.6g
Szénhidrát: 81.54g

img_2726.jpg

A tészta vizét felteszem főni és amikor felforr, szórok bele egy kevés sót és al dentére főzöm a tésztát.

Közben az olivaolajat felhevítem egy wokban és a felkockázott vöröshagymát üvegesre pirítom és a felszeletelt gombát nagy lángon megpirítom. Adok hozzá egy csipetnyi sót és a szeletekre vágott fokhagymát - így jobban megmarad az íze. Amikor a gomba megpirul, belekanalazom a creme vegát, szórok bele sót és borsot és felforralom. 

Ha a tészta elkészült, ne szűrjük le róla teljesen a vizet, hanem egy csepp vízzel együtt forgassuk a tésztát a tejszínes alaphoz. Ha szükséges, ízesítsük még utólagosan.

Végezetül, tálalásnál szórjuk meg a vegán parmezánnal: https://fincsa-nindzsa.blog.hu/2020/06/11/elet_sajt_nelkul_vagy_megsem

Aprítsunk rá friss bazsalikomot és ha valami frissre vágyunk, néhány koktélparadicsomot is szeleteljünk rá.

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr9815743494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása