Fincsa-nindzsa

Citromos szuflé

2013. augusztus 20. - fincsanindzsa

Szeretek újabb ízekkel, receptekkel és egyszerű hozzávalókkal kísérletezni. Mivel a szufléformák lehetőséget adnak kisebb adagok elkészítéséhez, ezért egyre többször ezt használom a tepsi helyett. Többnyire sós szuflét szoktam készíteni:

http://fincsa-nindzsa.blog.hu/2013/07/12/sonkas_szufle

http://fincsa-nindzsa.blog.hu/2013/07/03/zoldborsoszufle

http://fincsa-nindzsa.blog.hu/2013/02/21/burgonyapuding

http://fincsa-nindzsa.blog.hu/2012/12/23/libamaj_brulee_hazi_afonyas_briossal

Azonban most édesekkel foglalatoskodtam reggel, amiből egész jó dolgok sültek ki a végére, nagyon rövid előkészület után.

 

Hozzávalók: (kb. 6 szufléformához)

15dkg kristálycukor
3 tojás
16dkg liszt
1 citrom leve
2 citrom héja
2dl tej
csipetnyi só
vaj (a formák kivajazásához)

Első lépésként melegítsük elő a sütőnket 180fokra, légkeveréses üzemmódban.

Először a tojásfehérjét a sóval és 2 ek. kristálycukorral verjük kemény habbá. A tojássárgáját a cukorral keverjük simára, amíg a cukor teljesen el nem olvad.

Apránként adjuk hozzá a tejet, a lisztet, majd a citrom levét is. Én egy picit elsokalltam a citromlevet, mert 1,5 nagy citrom levét öntöttem a tésztához, de úgy gondolom, a kóstolás után, hogy elegendő egy citrom leve is. Két szép és egészséges citromot mossunk meg, reszeljük le a héját és azt is keverjük a tésztához. Általában egy csomó citromot szoktam venni, lereszelem, cukrozom és a hűtőben tárolva bármikor fel tudom használni a tészták, túrókrémek ízesítésére.

Ha a lisztet és a tejet is jól összedolgoztuk a tojással, akkor óvatosan, nagy mozdulatokkal keverjük hozzá a tojáshabot is.

1_158.jpg

Amíg a sütő melegszik, egy tepsit engedjünk fel félig vízzel, a szufléformákat vajazzuk ki alaposan majd egyenletesen osszuk el a formákban  a tésztát.

Múltkor olvastam valahol, és szoktam is tapasztalni, hogy szegény szuflécskák annyira megemelkednek, hogy kifolynak a formából és ahogy visszagyengülnek, összeesnek és egy katasztrófa sújtotta övezettel válnak hasonlóvá. Ezért gondoltam kipróbálom a trükköt. Alufóliából téptem le akkora darabokat, hogy körbe tudjam keríteni a formákat, ezzel egy bástyát képezve a feltornyosuló szufléknak. De ez természetesen elhagyható.

A szuflékat addig süssük, amíg aranybarnává válnak, ha megkocogtatjuk a tésztát picit remegős érzetet keltsen, de egyet kóstoljunk meg, mikor kiszedünk, hogy alaposan átsült-e.

2_111.jpg

A nagy melegben fagyival is fogyaszthatjuk. Kiváló párosítás.

3_71.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr405467870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása