Fincsa-nindzsa

Müzliszelet házilag

2014. február 04. - fincsanindzsa

Kicsit féltem a diétától, azonban sokkal jobb, mint amire számítottam. Kicsattanok az erőtől, bár ez lehet, hogy a futás miatt van. Azonban nem akartam, hogy azt érezzük, hogy ez egy kín, ezért valamilyen édeset is bele kell csempézni feltétlenül a mindennapjainkba, a tejberizsen túl :)

A természetgyógyász a házi készítésű müzliszeletet javasolta. Érdekes, mert nem vagyok, vagyis voltam odáig annyira a müzliért, azonban ez most felcsigázott teljesen. Vettem a piacon egy csomó magot, részben összedaraboltam és egy üvegbe raktam, hogy bármikor lehessen csipegetni, ha csak úgy nassolnánk valamit, a másik felét meg a müzlihez használtam fel. Mivel a csokikat kisöpörtük otthonról (közel 4kilót!), és a szomszéd raktárjába távolítottuk el, nehogy kísértésbe essünk a finomabbnál finomabb csokik láttán, ezért az egyik veszélyforrást kiküszöböltük.

A müzlit összerakni nagyon egyszerű, talán a magok felaprítása tart hosszabb ideig. Az első felvonásba kicsit szolidabban pakoltam a magokat: 10dkg vörösáfonya, 5dkg mandula, 5 dkg mogyoró, 5dkg szotyi és 5 dkg mazsola került.

Aztán annyira finomra sikeredett, hogy ezt egy picit felturbóztam: került bele még több áfonya, aszalt sárgabarack és ananász, valamint egy kevés étcsoki is. Igencsak ütős darab lett.

Hozzávalók

5dkg rizspehely
5dkg zabpehely
10dkg reszelt alma
3-4 ek. méz
1 tk. olivaolaj vagy kókuszzsír
3 tojás
Magokból ízlés szerint 5-10 dkg: mandula, mogyoró, napraforgómag, étcsoki, aszalt gyümölcsök, mazsola, kinek mi a kedvence

Mérjük ki a pelyheket, hámozzunk meg egy almát és reszeljünk annyit belőle, amennyi pelyhet kimértünk. Törjük fel a tojásokat, kanalazzuk hozzá a zsiradékot és a mézet.

A magokat kicsiny darabokra vágjuk fel, majd keverjük össze a többi hozzávalóval. (Vigyázzunk, nehogy megvágjuk a kezünket!) Ha túl lazának érezzük, még egy kis mézet tegyünk hozzá.

 

A sütőt állítsuk légkeveréses üzemmódra, és 140 fokra melegítsük fel.

5_11.JPG

1_40.JPG

Ha az alapanyagokat összekevertük, egy gáztepsit béleljünk ki sütőpapírral, majd kb. 1 centi vastagságúra egyengessünk el a masszát, és egy műanyag lapáttal „vágjuk” kisebb szeletekre, hogy ha megsül, könnyebben vágjuk fel.

40 perc alatt süssük készre.

ui: a csokoládés sokkal jobban sikerült, és teljesen megbolondítja az apró csokifalatka elrejtve benne.

2_30.JPG

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr75108907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása