Fincsa-nindzsa

Pite 3. - Amerikai almás pite

2014. május 12. - fincsanindzsa

Mivel a férjem hamarosan ismét itthon lesz, ezért ismét erőre kaptam és bevetettem magam a konyhába. Nem mellesleg, volt ennek egyéb háttértörténete is: a kollégáim is szeretik az édességet, ezért gondoltam meg is lepem őket. :) Talán nem fog ellenkezni senki sem :)

Hozzávalók

Tészta (29-es piteformának megfelelő mennyiség)

22.5dkg liszt
12dkg teavaj
10dkg kristálycukor
1 tojás
12gr keményítő
5gr sütőpor
7.5gr tejpor (kipróbáltam a kókusztejport)

Töltelék:

80dkg alma
10dkg mazsola
20dkg dió és édes morzsa keverék (100-100)  (Győri kekszet szoktam használni hozzá, ha nincs dió, akkor jó a mogyoró is. Nekem most csak az volt kéznél)
10dkg cukor
5dkg méz
1 vaniliarúd kikapart bele
citrom leve

 A pite tetejére:

10dkg a tésztából reszelve
5dkg darált dió
5dkg barna cukor

7_26.jpg

A tésztához a hozzávalókat egy tálban összegyúrjuk, a teavaj legyen szobahőmérsékletű, hogy könnyebben tudjuk összedolgozni. Ha elkészült, rakjuk a hűtőbe, hogy egy picit dermedjen, mert úgy könnyebben lehet vele dolgozni. 10 dekányit tegyünk félre, a díszítésre. Mivel reszelni fogjuk, ezért a fagyasztóba tegyük be egy fóliába csomagolva.

Közben pucoljuk meg az almákat, kockázzuk fel. Egy pici citromlevet öntsünk rá, hogy ne barnuljon meg. A 10dkg cukrot a mézzel tegyük fel egy nagy serpenyőben a tűzre, és olvasszuk fel.  Adjuk hozzá a kikapart vaníliarúd belét. Mehet bele egy kis citrom leve is. Ha már teljesen folyós, akkor a felkockázott almákat dobjuk bele és forgassuk át alaposan. Majd adjuk hozzá a megmosott mazsolánkat.

1_231.jpg

2_178.jpg

3_128.jpg

Daráljuk le a diót / mogyorót és a kekszet. Hogy ne ragadjon a dió / mogyoró a darálóba, egy kevés porcukrot rakjunk alá. (én most kivételesen mozsarat használtam a kekszhez és a mogyoróhoz is, ugyanis nem volt kedvem diót pucolni) Ha ezzel megvagyunk és az alma is megpárolódott, az almát forgassuk bele a diót-kekszes darált keverékünkbe.

4_98.jpg

Szedjük ki a tésztát a hűtőből, nyomkodjuk meg egy picit, majd helyezzük bele a piteformába. Ha szimpatikusabb kör alakúra nyújtsuk ki sodrófával, és ezután kerüljön a formába. Én jobban szeretem az ujjaimmal beledolgozni, annak ellenére, hogy úgy kevésbé lesz egyenletes a tésztánk. Ha ezzel megvagyunk, oszlassuk el a tésztán a diós-almát tölteléket.

5_49.jpg

A maradék tésztánkat szedjük ki a fagyasztóból, reszeljük le, és keverjük össze a barnacukor-daráltdió /mogyoró egyveleggel és szórjuk a piténk tetejére.

6_37.jpg

Melegítsük elő a sütőnket, 180 fokra, majd süssük aranybarnára, kb 40 perc alatt.

 

 

 


 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr504630057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása