Fincsa-nindzsa

Levendulás-csokis kifli

2014. július 04. - fincsanindzsa

Hosszú ideje nem éreztem ilyen ellenállhatatlan vágyat, hogy főzzek. Pontosabban süssek. Vagy mégiscsak főzzek? Szóval mentem hazafelé, de egyszerűen képtelen voltam kitalálni, mit is szeretnék enni. Édeset vagy sósat? Gyorsan nekiálltam böngészni, egy kis Limara (receptek itt: http://www.limarapeksege.hu/), egy kis Street Food... Aztán megakadt a szemem a mai győztesen. Limara Péksége egyik gusztusos csokicsodáján. A történethez az is hozzátartozik, hogy a baráti körünk egyik oszlopos tagja Csoki, azokban ez a süti természetesen sem lehet olyan ellenállhatatlan, mint ő :)

Mivel nem vettem levendulaszirupot, ezért készítettem, egy Limara-recept alapján, és ezt használtam fel a kiflikhez. Már sülnek, és várom a végeredményt. Nagyon-nagyon.

Hozzávalók:

Levendulasziruphoz:

fél liter víz
fél kg cukor (én nádcukrot használtam hozzá, ezért a színe nem túl elegáns)
30g szárított levendula
1 citrom leve

Kiflihez:

70dkg liszt
3-4ek. kristálycukor (vagy nádcukor)
1tk. só
7cl olaj (vagy kókuszzsír)
5dkg élesztő
4dl víz
kb. 1dl tej

Csokihoz:

15dkg étcsokoládé
50g kakaópor
levendulaszirup (1-2dl)

Kezdjük a levendulasziruppal, mert azt kicsit hosszabb idő elkészíteni. Úgy gondoltam ez elegendő mennyiség lesz, és nem csalódtam. Lassan keresnem kell egy befőttesüveget, hogy eltegyem a maradékot. A cukrot öntsük fel vízzel, majd forraljuk fel. Ezután 30g szárított levendulavirágot szórjunk bele, még néhány percig főzzük, facsarjuk bele egy citrom levét, majd 15 percig fedővel lefedve hagyjuk állni.

1_59.JPG

Vágjunk bele, és tegyük össze a tésztát: gy kevés tejen – kb. 1 – 1,5 deci – egy csipetnyi cukorral langyosítsuk fel a tejet, majd morzsoljunk bele egy élesztőt. Bevallom őszintén, hogy mindig két élesztőt veszek a boltban, mert rendszerint elbénázom a felfuttatást, ami kicsit bosszantó tud lenni, főleg, ha ki van számítva az időm.

Amíg az élesztő felfut, addig a lisztet szitáljuk át, adjuk hozzá a cukrot, a sót, az olajat, én speciel kókuszzsírt használok, és mivel jó idő van ezért már folyékony az állaga, így könnyebben bánok vele. Közben megírom a bejegyzés eddig elkészült részét, ekkorra szépen felfut az élesztő is.

Keverjük össze a lisztes masszába, majd apránként öntsük hozzá a vizet is. Először azt hittem, hogy sok lesz, de végül mind a négy decit felvette. Jól dolgozzuk össze a tésztát és fedjük le konyharuhával, hogy meg tudjon a tészta kelni. Méghozzá legalább kétszeresére.

Mivel nem volt elég meleg a konyhában a közelgő nyár ellenére sem, ezért a sütőt beizzítottam és kinyitottam az ajtaját. A tésztát pedig a közelébe raktam, hogy meggyorsítsam a folyamatot.

Közben szépen előkészítjük a gyúródeszkát és a sodrófát, valamint keverjük ki a csokikrémet is, amiről majdnem elfeledkeztem nagy igyekezetemben.

Mivel nem volt már elegendő Callebaut pasztillám otthon, ezért kénytelen voltam venni néhány tábla étcsokit. Apró kockákra törtem, majd hozzáadtam a kakaóport. Mivel a levendulaszirup is elkészült, ezért szűrjük le egy edénybe, és dobjuk ki a feleslegessé vált virágot. Mivel a szirup még kellően meleg, nevezhetjük forrónak is, ezért nem kell a csokit apróra törni, hiszen felolvad a hő hatására. Apróánként öntsük hozzá a szirupot, egészen annyit, hogy jó krémes és könnyen keverhető már-már folyékony legyen. Kb. 1-2 decinyit vesz fel.

2_43.JPG

Lassacskán a tészta is megkelt, ezért a meglisztezett deszkára fordítsuk ki, gyúrjuk egy gombóccá, majd 8 egyforma részre vágjuk fel.

Egy-egy gombócot fogunk felhasználni: a gombócokat nyújtsuk ki köralakúra, majd kenjük meg a csokikrémmel a teljes felületét. A másik gombócból készült lapot helyezzük a tetejére, majd pizzavágóval vágjuk cikkelyekre. 8-10 szelet kikerül egy körből, attól függően, mekkorára nyújtottuk ki. A szélesebb felétől kezdve, tekerjük fel, helyezzük egy sütőpapírral kibélelt tepsire, majd kenjük meg tojással.

3_29.JPG

Légkeveréses üzemmódban, 200 fokon süssük aranybarnára 10-15 perc alatt.

Nagyon markáns és izgalmas lesz az íze a levendula miatt. Szerintem tuti nyerő, ha el akarunk kápráztatni valakit.

4_21.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr35285549

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása