Fincsa-nindzsa

Baconbe tekert rozmaringos sertésszűzérme

2016. június 23. - fincsanindzsa

Tegnap, a magyar-portugál meccs idejére száműzve lettem, mert Úrfi szűzérmét kívánt. Azt hiszem nem vele kellene boltba járnom, mert olyan mint a gyerekek. Legyen ez, meg az, meg vásárfia, meg kóla, meg tökmag...persze, meg toronyóra lánccal. Szóval jófej voltam, és gyorsan sütöttem neki egy adagot, amit édesburgonyával evett meg. Petrezselymes burgival szerintem még finomabb, én erre esküszöm.

Hozzávalók

80dkg sertésszűz
20dkg szeletelt bacon
3-4 szál friss rozmaring

bors

3_66.JPG

A szűzérméket kb. 2 ujjnyi vastag szeletekre vágjuk (amilyen vastagságú a kiterített baconszalonna csík). Annyi szelet bacont használjunk fel, ahány sertésszűzérménk van. A rozmaringágat megmossuk és lecsepegtetjük, a leveleket letépkedjük.

A kiterített baconszalonnára, srégen elhelyezünk 5-6 rozmaringlevelet ezután a hússzeleteket a baconszalonna végére helyezzük és feltekerjük.

3-4 tekercset egymás mellé helyezünk, majd grillnyársra húzzuk. Mindkét oldalát megsózzuk és megborsozzuk. Grillserpenyőn erős középlángon – villanytűzhelyen 8-as fokozaton – mindkét oldalát kérgesre sütjük, majd visszavesszük a hőfokot és készre sütjük.

1_114.JPG

4_45.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr164695597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kobakos 2013.05.18. 23:15:51

bacon = szalonnna

A bacon angolul van, a szalonna magyarul.

baconszalonna = szalonnaszalonna

Ki volt az a hülye aki ezt bedobta, meg akik ezzel akarnak nagyot mondani.

Magyarul császárszalonna, vagy húsosszalonna volna ez.

tóninéni 2016.06.24. 07:41:10

piroskockas.blog.hu/2016/04/02/szuz_232

Itt a spanyolviasz, egy kicsit több segítséggel.
"...készre sütjük."

fincsanindzsa 2016.06.24. 08:54:00

@tóninéni: Szuper a bejegyzés, amit küldtél.
Viszont ha megengedsz egy gyors reflektálást: Tudod miért nem írtam időt? Ugyanis a szűzérménél elég sok befolyásoló tényező van: az első, mint alap, de ez minden hús sütésénél kardinális kérdés: a tűzhely erőssége és milyensége: gáz- vagy villany. Lehet, hogy valakinél 3 perc alatt szénné égeti egy 6os fokozat, másnál ez csak pislákol. Másodsorban, kétszer nem vettem ugyanolyan vastagságú, állagú, méretű szűzérmét, így tényleg szubjektivitásra bízom ezt. Most pl. két perccel rövidebb ideig sütöttem, és sokkal puhább lett. Harmadik tényező, ez olyan mint a steak, valaki szárazan, valaki pedig mediumra szereti sütni.
A borsmártás hozzá remek, azt én is nagyon-nagyon szeretem, ez is jó tipp. A spanyolviaszt pedig már rég feltalálták, de legyen, ahogy Te szeretned :)
süti beállítások módosítása