Fincsa-nindzsa

Hogyan készüljünk egy 25-30 fős meglepibulira?

2013. január 06. - fincsanindzsa

Ez kicsit eltér a szokványos posztjaimtól, és jóval személyesebb jellegű is.

A férjem most töltötte be a 35. évét, és úgy gondoltam, elég kerek ahhoz, hogy méltóan ünnepeljünk. Némi előkészítést és titkolózást azért igényt a dolog, mert nem voltam benne rutinos, és majdnem bele is buktam, de végül, kb. 25-en voltunk és nagy meglepetés kerekedett belőle.

Mivel a blog alapvetően gasztro vonalon fut, ezért gondoltam megosztom Veletek, én mivel készültem, majd a hét folyamán a recepteket is posztolom, ide belinkelem és képeket is töltök fel ízelítőként. 

Kb. egy másfél napos elfoglaltságot jelent a főzőcske, és ebbe a vásárlást nem számoltam bele. 

Bevásárlás:

Gondoljuk ki jó előre mit szeretnénk készíteni, írjunk egy bevásárlólistát, mit is szükséges beszereznünk., valamint egy időbeosztást, hiszen sok lesz a teendő és az idő rövid.

A vásárlásra két opciót javaslok:

A.) Ha nincs hol tárolni sutyiban a hozzávalókat - a mennyiség eléggé feltűnő - akkor hagyjuk az utolsó pillanatra a vásárlást.

B.) Ha van egy kedves szomszédunk, akkor kéjük a segítségét és mutyizzunk, hiszen úgyis mutyiország vagyunk.

Én az utóbbira szavaztam, azzal kiegészítve, hogy az autót használtam hűtőként és raktárként, hiszen a hőmérséklet megengedte ezt, hiszen januárt írunk.

És lássuk, mi is készült a nagy napra kb. 25-30 fővel kalkulálva:

A Menü:

- Szendvicsfalatkák: fasírozottas, sonkás, szalámis, aszalt sárgabarackos (csapatfüggő, de 2-3 kiló kenyér elfogy, többet ne vegyünk, hiszen megannyi más is a terítékre kerül.)

- Fasírozott (1 kiló darálthúsból) (http://fincsa-nindzsa.blog.hu/2013/01/08/fasirozott_620)

1_16.JPG

- Kaszinótojás (25 tojásból - kb. 7-10 tojásnyi mennyiség maradt meg (http://fincsa-nindzsa.blog.hu/2013/01/12/kaszinotojas_meglepetesbulira)

1_17.JPG

- Franciasaláta (1 kiló zöldségkeverékből, hozzá a tartármártás 4-5 tojásból)

1_18.JPG

- Sonkás-salátás sajttekercs (60 deka sajtból és 40 dkg sonkából) (http://fincsa-nindzsa.blog.hu/2013/01/18/sonkaval_es_salataval_toltott_sajttekercs_meglepibulira)

1_19.JPG

Sajtsaláta (60 deka sajtból, vegyesen füstölt és trappista) - (http://fincsa-nindzsa.blog.hu/2013/01/07/sajtsalata_942)

- Gesztenyés kifli (répect is, korábbról: http://fincsa-nindzsa.blog.hu/2012/09/22/gesztenyes_kifli) - ha feltétlenül két adagot akarunk sütni, akkor ha elfogy a 4 csomag gesztenyepüré, de még tésztánk van, főzzünk bele pudingot vagy sonkát és sajtkrémet kenjünk bele)

5_4.JPG

- Albert kekszes (2 csomag Albert kekszből 4 kb. 25-30 centis rudak lesznek) (http://fincsa-nindzsa.blog.hu/2013/01/12/albert_kekszes_383)

1_20.JPG

- Sajtkrémes-sonkás kifli (a gesztenyés kifli maradék tésztájából)

- Sajtos-túrós falatkák (http://fincsa-nindzsa.blog.hu/2013/01/19/sajtos-turos_falatkak_meglepibulira)

1_21.JPG

- Gyümölcs (lehet belőle simán 2 kiló idénygyümölcs gerezdekre szedve, vagy felvagdosva (narancs, mandarin, kiwi)

(- ez már csak terv volt: Alkoholmentes bólé gyümölcsökkel)

Előkészítési fázis: (kb. 4-5 óra)

Péntek este előkészítettem mindent, amit csak lehetett. Fasírozott bekeverése, sajtsaláta összeálíltása, albert kekszes elkészítése, sajttekercs összegöngyölése, piák behűtésének megkezdése (szigorúan lakáson kívüli hűtő igénybevételével)

Buli napján:

Kezdjétek a buli napját olyan korán, ahogy csak lehet. A reggeli pihivel időhátrányba kerültem, de így is 8-kor már a piacon voltam. A buli kezdési időpontjától függően, 10-13 óra intenzív munkára van szükség ehhez a menühöz. Sztenderd, hogy a szendvicsfalatkák készítéséhez segítséget szoktam kérni, ugyanis hárman 1.5 óra alatt összerakjuk két kiló kenyérből a szendvicseket.

(Ha mázlink van, egy kedves barát kellő elfoglaltságot biztosít a meglepettnek, így a terep tiszta és nyugodt körülmények között készülődhetünk.)

Mivel és úgyis állandóan a konyhában lógok, és a férjem úgy tudta, hogy másnap a legjobb barátjáék jönnek vacsorára, így annyira nem volt feltűnő, hogy kicsit több alapanyag volt a hűtőben. (Mondjuk az eredetileg felhasznált mennyiség 1/3-a, a többi az autóban zacskókban várt a hasznosításra.) Plusz öröm: volt olyan kedves, hogy szombaton délután távozott otthonról.

Két megoldás a kezdésre:

A szendvicsfalatkákhoz bagettet, a többi sóshoz kenyeret szerettem volna beszerezni, ezért reggel elmentem a piacra és vettem egy kiló olívás kenyeret, felszeletelve, ugyanis híres vagyok a vastag kenyérszeletemről, és rétékes perceket tudtunk ezzel megspórolni.

Utána pedig: 

A férjem kikeverte a tartármártást.

Zöldséget pároltam. tojást főztem stb.

A legvégére maradt a kaszinótojás, de mivel a tojás pucolása gyors, ezért kb. 30 perc alatt odáig jutottam, hogy a krémet is bekevertem a visszatöltéshez. Ekkor elérkezett a 15.15. 

Elmentem egy kedves baráti párért, akik segítettek a szendvicseket összeállítani. Gyors menet az Auchanba, hogy bagettet vegyünk. (Gondolataim szerint 10-15 bagett elegendő kell, hogy legyen) De a sors megoldotta és nem tartott kétségekben, ugyanis nem volt bagett, maradt a sztenderd kenyér. Gyorsan haza, szenyóépítés kezdése 16.15, ezzel 1,5-2 óra alatt elkészültünk. 17.30kor gyors tusi, készülődés stb., addig a barátok szendvicseznek tovább. Végül ők fejezik be, és segítenek sokat, nagyon sokat, míg a többiek nagyon pontosan itt is vannak, így már velük kell foglalkozzam.

Barátok érkezése: 18.00

Meglepett érkezése: 19.00

Tortáról még nem tettem említést: a férjem egyik kedves barátja igencsak jól ért a cukrászathoz, így ő sütött neki egy isteni oroszkrém tortát. Köszönjük Pisti :)

És a fő kérdés: vajon hogy is lepjük meg az érkező gyanútlant. A sztenderd az, hogy egy szobából előugranak a barátok. De ezt tovább fejlesztette Pisti, ami sokkal mókásabb, és izgisebb ötletnek bizonyult és kiválóan bejött. Lakásból ki, lépcsőházban várni a férjem csendben, olyan helyen, ahol nem találkozhatnak. Szerencse, hogy magasan lakunk, ezért esze ágában sincs gyalogolni.

Megérkezik, benéz a szobába, hogy már a kaja elő van készítve - ugyan hála istennek nem tűnt fel neki, hogy a tál felét már lerabolták. Poharakat feltétlenül el kell tüntetni, különben gyanút fog!

Majd csöngetnek, megy ajtót nyitni és jól meglepődik. Majd a gratulációkat fogadva, mindenki bebocsájtást nyer és kezdődik a szórakozás.

Ha jót akarunk magunknak, üvegpoharak ne kerüljenek elő, vegyük sok-sok műanyag poharat, tányért és evőeszközt és tegyük jól látható helyre. Villával számoljunk pluszban, hiszen a tortához egy külön garnitúrára van szükség. 

Cipő, kabát egyértelműen egy szoba mélyére kerüljön. 

Sőt, mindig figyeljünk arra, hogy legyen kellő étel, ropogtatni való az asztalon, jól látható helyen, így garantáltan minden elfogy.

Képeket és a receptek linkjeit hamarosan csatolom! Lesznek szuper képeink, ugyanis akik az esküvői fotókat készítették, őket is vendégül láttuk, hiszen imádjuk őket. (Ha gyönyörű fotót akartok és egy állati jó fotóspárossal akartok dolgozni, akkor keressétek a G2-s srácokat: http://www.g2foto.hu/

Elhagyható:

A tervezett 2-3 kiló kenyéren felül, ne vegyünk több péksütit, sőt nálunk alig fogyott chips, és ropogtatni való. 

A sajtos-túrós falatka, de ennek az oka: letakarták egy tányérral.

Jó készülődést mindenkinek!

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr475001166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása